neděle 13. listopadu 2016

Život je jako kvíz

Děti šly jednou s paní učitelkou na školní výlet do přírody. Paní učitelka si pro ně připravila malý kvíz, který je měl hravou formou vést k poznávání toho, co kolem sebe vidí. Jednou měly najít pampelišku, podruhé borovici, jindy najít 4 javorové listy a jindy zase určit, co to paní učitelka ukazuje za strom. Děti běhaly po lese a když počítaly přinesené přírodniny, překřikovaly se, protože nejvíce ze všeho je zajímalo, kolik už mají nastřádáno bodů. První cena totiž byla čokoláda. Mnoho povídání paní učitelky tak zaniklo v pošťuchování se a hádkách o dosažené skóre... Když se potom po čase při hodině dostaly v přírodopise k rostlinám, které tehdy v lese viděly, děti si o nich moc nepamatovaly. Zato ale třeba Pepíka ještě stále žralo, že mu první cena unikla jen o 2 body...



Život je někdy jako kvíz. Když se zaměříme jen na body, můžeme minout to hlavní - správnou odpověď.

"Já jsem světlo světa. Kdo mě následuje, 
nebude chodit v temnotě, ale bude mít světlo života." (Jan 8:12)

"Vezměte na sebe mé jho a učte se ode mne, neboť jsem tichý a pokorný v srdci; a naleznete odpočinutí svým duším." (Mat 11:29)


photo credit: ccPixs.com 3D Question Mark via photopin (license)